Medusa.nl ALTIJD EEN PASSENDE WEBOPLOSSING

Nieuwe E-mail Code van DDMA en Thuiswinkel.org

De Code E-mail vervangt de bestaande codes voor commerciële e-mail aan bedrijven en consumenten. De nieuwe E-mail Code zorgt ervoor dat bedrijven transparanter gaan/moeten informeren over hun e-mail marketing richting consumenten. Zo moet toestemming voor het ontvangen van e-mail direct zichtbaar zijn en niet enkel meer worden vermeld in algemene voorwaarden. Daarnaast moet iemand zich kunnen afmelden op het niveau waarop hij is aangemeld, bijvoorbeeld bij de holding of - in het geval van hostmailings - rechtstreeks bij de bestandseigenaar. Bedrijven hebben tot 1 januari 2012 de tijd om de code te implementeren (daarna zal de Stichting Reclame Code toezicht houden op de naleving).

De nieuwe code is een vorm van zelfregulering waarmee leden van DDMA en Thuiswinkel.org zich op een positieve manier onderscheiden. En als het tot een geschil komt tussen een bedrijf en consument, is een procedure bij de Reclame Code Commissie voor alle partijen goedkoper dan de gang naar de rechter.

De code is integraal te downloaden op website van DDMA.


Bron:
Download De code E-mail op DDMA-site
Heb je een vraag over websites?Wij helpen je graag verder, vrijblijvend en kosteloos!
Neem gerust contact met ons op.

  Bel ons op 040-7470070

  Mail ons met een vraag of... om gebeld te worden.

  Delen
 

Zegt het
voort

Product aanbod

Berichten

Naar bovenkant pagina