Medusa.nl ALTIJD EEN PASSENDE WEBOPLOSSING

Hoe wordt jij weergegeven tussen zoekresultaten?

 

Het is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld dat je je antwoord al vindt in de zoekresultaten zonder ook maar één klik verder te hoeven zoeken (zero-click searches). Een goede presentatie van jouw merk tussen deze resultaten is daarom extra belangrijk. Hoe wordt jouw webshop, jouw bedrijf of jouw wordpress-pagina weergegeven in Google? Komt de juiste informatie terug in de zoekresultaten als je naar je eigen bedrijf op zoek gaat? En hoe kan je dit sturen?

In een artikel geeft Teun Naaijkens een aantal voorbeelden van wat je op je SERP (Search Engine Result Page) wil laten terugkomen. Dit kan je sturen door ervoor te zorgen dat de informatie die je op verschillende webpagina's verspreidt (zoals bijvoorbeeld je bedrijfsprofiel op linkedin) dezelfde informatie bevatten. Zo weet Google dat de informatie op jouw pagina betrouwbaar is.

De resultaten kan je er nog eens extra uit laten springen door het gebruik van eigen foto's in plaats van stockfoto's. Visuele content wordt veel sneller verwerkt dan tekst. Als je op meerdere sites dezelfde foto gebruikt, vergroot dit de kans dat juist deze getoond wordt tussen de zoekresultaten.

Daarnaast kan je met een pakkende titel van je homepage dieper inspelen op de behoefte van je doelgroep dan je in eerste opzicht zou denken. Welk gevoel krijg jij bijvoorbeeld als je de titel van Coolblue tussen de zoekresultaten leest: Coolblue - alles voor een glimlach.

Kortom, het is zeker moeite waard je eigen merk of website op te zoeken en de resultaten kritisch onder de loep te nemen.
Welke indruk wil jij maken op je doelgroep? Medusa denkt graag met je mee. Bel voor een afspraak, of kom langs op ons kantoor in Eindhoven.

[Bron: https://www.frankwatching.com/


Naar bovenkant pagina