Facebook-pixel? Nee, inmiddels heet die: Meta-pixel. Medusa plaatst die alleen als de klant er om vraagt
De aandacht die er op dit moment is voor de Facebook-pixel is goed. Maar het is niet zo dat het om iets nieuws gaat.
Het is de wens van elke adverteerder om zo ‘persoonlijk’ mogelijk te adverteren. Door surfgedrag te analyseren kan dit doelgerichter.
[Update]
De Facebook-pixel heet inmiddels Meta-pixel.
Adverteren op sites
Door gebruik te maken van Google producten als de browser Chrome en Google zoekmachine, verzamelt Google, ook surfgegevens om hiermee advertenties te tonen met producten en diensten waar de webbezoeker door zijn surfgedrag belangstelling voor heeft getoond. Die zie je dan bijvoorbeeld op sites die tegen betaling Google toestaan er te adverteren.
Adverteren op Facebook
Facebook heeft voor websites(bouwers) de Facebook-pixel in de aanbieding die er voor zorgt dat Facebook kan achterhalen welke sites (die dus een Facebook-pixel hebben) een gebruiker bezoekt. Vervolgens weet Facebook of die bezoeker een Facebookpagina heeft, en kan daar advertenties plaatsen van sites die er bezocht zijn of soortgelijke. Het belang van een site die een Facebook-pixel plaatst bestaat er dus uit dat deze gericht kan adverteren op Facebook.
Medusa plaatst ongevraagd geen Facebook-pixels
Ongevraagd plaatst Medusa geen Facebook-pixels op de sites. Alleen op verzoek van de site eigenaar zullen wij dat doen. Uiteindelijk gaat het er altijd om, dat je op een verstandige manier met de mogelijkheden van internet omgaat.