Wil je waardering van Google voor je mobiele site?
Als op je mobiele telefoon in een pagina de tekst veel te klein is, de link moeilijk is in te tikken of je moet alle kanten heen scrollen om de website goed te kunnen bekijken dan is de betreffende site niet erg mobiel vriendelijk. Dit kan behoorlijk frustrerend zijn op een mobiele telefoon of tablet.
Sinds 21 april 2015 gaat Google het makkelijker maken voor mensen die informatie zoeken op mobiele apparaten.
Er is namelijk een 'mobiel-vriendelijk' label aan de zoekresultaten toegevoegd door Google. Dit houd in dat websites met een 'mobiel-vriendelijke' website voorrang krijgen in de zoekresultaten.
Met voornoemde euvels wordt de kans kleiner dat die site bij Google boven aan de zoekresultaten verschijnt dus betekent dit een slechtere vindbaarheid in Google’s zoekmachine.
De verandering is volgens Google nodig, omdat mensen steeds vaker met mobiele apparaten op het web surfen. Voor hen is het vervelend als ze via Google’s zoekmachine op een pagina terechtkomen die nauwelijks leesbaar of bruikbaar is op bijvoorbeeld hun smartphone.
Visitekaartje
Een website is een digitaal visitekaartje van je bedrijf. Door je ook op een mobiel goed te presenteren laat je zien dat je ook daar je bezoekers serieus neemt en laat je zien dat je bedrijf klaar is voor de toekomst en dat je mee gaat met de ontwikkelingen van deze tijd.
Is mijn website voor Google mobielvriendelijk?
De meest simpele manier om te testen of je website mobielvriendelijk is, is door met je eigen mobiele telefoon jouw bedrijfswebsite te bezoeken. Vaak zie je dan meteen of de site goed werkt of dat er hier en daar nog verbeterpunten zijn. Mocht je hierna nog steeds twijfelen dan kun je bij Google een mobielvriendelijke test doen.
Mocht je de gebruiksvriendelijkheid van je mobiele site willen verbeteren dan zijn we je graag van dienst. Je kunt altijd contact met ons op nemen voor een vrijblijvend advies via 040-7470070 of mail.